Publications of Elsbeth Stern

Journal Article (10)

1998
Journal Article
Meiser, T., Stern, E., & Langeheine, R. (1998). Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research, 3(2). Retrieved from http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-C2BC-A
1994
Journal Article
Stern, E. (1994). Die Erweiterung des mathematischen Verständnisses mit Hilfe von Textaufgaben. Grundschule, 26, 23–25.
Journal Article
Stern, E. (1994). Wie viele Kinder bekommen keinen Mohrenkopf? Zur Bedeutung der Kontexteinbettung beim Verstehen des quantitativen Vergleiches. Zeitschrift Fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie, 26, 79–93.
1993
Journal Article
Stern, E. (1993). What makes certain arithmetic word problems involving the comparison of sets so difficult for children? Journal of Educational Psychology, 85, 7–23.
1992
Journal Article
Klauer, K. C., & Stern, E. (1992). How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology, 28, 186–206.
Journal Article
Stern, E. (1992). Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology, 17, 266–277.
Journal Article
Stern, E. (1992). Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht, 38, 7–29.
Journal Article
Stern, E., & Lehrndorfer, A. (1992). The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development, 7, 259–268.
1991
Journal Article
Stern, E. (1991). Research Directions in Cognitive Science - a European Perspective, Vol 1 - Cognitive-Psychology - Baddeley,a, Bernsen,No. Contemporary Psychology, 36, 485–486.
1989
Journal Article
Stern, E. (1989). Auswirkungen der Verhaltens-Selbstprotokollierung auf die Einstellungs-Verhaltens-Konsistenz. Zeitschrift Fuer Sozialpsychologie, 20, 220–229.

Book Chapter (9)

2003
Book Chapter
Bullock, M., Nunner-Winkler, G., Stern, E., Lopez, A. R., & Ziegler, A. (2003). Using a complex rule in different domains: When familiar schemes don't help. In D. J. Fasko (Ed.), Critical thinking and reasoning. Current research, theory and practice (pp. 121–142). Cresskill, NJ: Hampton Press.
1999
Book Chapter
Stern, E. (1999). Development of mathematical competencies. In F. E. Weinert & W. Schneider (Eds.), Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study (pp. 154–170). New York, NY: Cambridge University Press.
1998
Book Chapter
Stern, E. (1998). Die Entwicklung schulbezogener Kompetenzen. In F. E. Weinert (Ed.), Entwicklung im Kindesalter (pp. 95–113). Weinheim: Psychologie Verlags Union.
Book Chapter
Stern, E. (1998). Schneisen im Dschungel wissenschaftlicher Fragestellungen. In H. Brügelmann, M. Fölling-Albers, & S. Richter (Eds.), Jahrbuch Grundschule. Fragen der Praxis - Befunde der Forschung (pp. 123–127). Seelze/Velber: Friedrich Verlag.
1997
Book Chapter
Stern, E. (1997). Early training: who, what, when, why, and how? In M. Beishuizen, K. P. E. Gravemeijer, & E. C. D. M. van Lieshout (Eds.), The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures (pp. 239–253). Utrecht: CDS Press.
Book Chapter
Stern, E. (1997). Mathematik. In F. E. Weinert (Ed.), Psychologie des Unterrichts und der Schule (Vol. Enzyklopädie der Psychologie, pp. 397–426). Göttingen: Hogrefe.
1994
Book Chapter
Stern, E. (1994). A microgenetic longitudinal study on the acquisition of word problem solving skills. In van Luit & J. E. H. (Eds.), Research on learning and instruction of mathematics in kindergarten and primary school (pp. 229–241). Graviant Publishing Company.
Book Chapter
Stern, E. (1994). Die Bewältigung neuer Anforderungen: Eine allgemeine oder eine inhaltsspezifische Intelligenzleistung? In D. Bartussek & M. Amelang (Eds.), Fortschritte der Differentiellen Psychologie und Psychologischen Diagnostik. Festschrift zum 60. Geburtstag von Professor Dr. Kurt Pawlik (pp. 333–344). Göttingen: Hogrefe.
1992
Book Chapter
Stern, E. (1992). Die spontane Strategieentdeckung in der Arithmetik. In H. Mandl & H. F. Friedrich (Eds.), Lern und Denkstrategien. Analyse und Intervention (pp. 101–123). Göttingen: Hogrefe.
Go to Editor View