Publications of Thomas Goschke

Journal Article (5)

2006
Journal Article
Gruber, O., Karch, S., Schlueter, E. K., Falkai, P., & Goschke, T. (2006). Neural mechanisms of advance preparation in task switching. NeuroImage, 31, 887–895.
2003
Journal Article
Bolte, A., Goschke, T., & Kuhl, J. (2003). Emotion and intuition: Effects of positive and negative mood on intuitive judgments of semantic coherence. Psychological Science, 14, 416–421.
2002
Journal Article
Goschke, T., & Bolte, A. (2002). Emotion, Kognition und Intuition: Implikationen der empirischen Forschung für das Verständnis moralischer Urteilsprozesse. Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 4, 39–57.
2001
Journal Article
Goschke, T., Friederici, A. D., Kotz, S. A., & van Kampen, A. (2001). Procedural learning in Broca's aphasia: Dissociation between the implicit acquisition of spatio-motor and phoneme sequences. Journal of Cognitive Neuroscience, 13, 370–388.
1996
Journal Article
Eimer, M., Goschke, T., Schlaghecken, F., & Stürmer, B. (1996). Explicit and implicit learning of event sequences: Evidence from event-related brain potentials. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 22, 970–987.

Book Chapter (9)

2008
Book Chapter
Goschke, T., Linser, K., & Wendt-Kürschner, J. (2008). Wille und Bewusstsein oder kann Bewusstsein Verhalten verursachen? In T. Vierkant (Ed.), Willenshandlungen: Zur Natur und Kultur der Selbststeuerung (pp. 40–66). Frankfurt/Main: Suhrkamp.
2003
Book Chapter
Goschke, T. (2003). Allgemeine Psychologie. In K. Westhoff (Ed.), Entscheidungen für die Psychologie an der TU Dresden (pp. 86–96). Lengerich: Pabst.
Book Chapter
Goschke, T. (2003). Voluntary action and cognitive control from a cognitive neuroscience perspective. In S. Maasen, W. Prinz, & G. Roth (Eds.), Voluntary action: Brains, minds, and sociality (pp. 49–85). Oxford: Oxford University Press.
2002
Book Chapter
Goschke, T. (2002). Volition und kognitive Kontrolle. In J. Müsseler & W. Prinz (Eds.), Allgemeine Psychologie (pp. 271–335). Heidelberg: Spektrum.
2001
Book Chapter
Goschke, T. (2001). Attraktor. In N. Pethes & J. Ruchatz (Eds.), Gedächtnis und Erinnerung (pp. 57–58). Reinbek: Rowohlt.
Book Chapter
Goschke, T. (2001). Distributivität. In N. Pethes & J. Ruchatz (Eds.), Gedächtnis und Erinnerung (p. 126). Reinbek: Rowohlt.
Book Chapter
Goschke, T. (2001). Konnektivität. In N. Pethes & J. Ruchatz (Eds.), Gedächtnis und Erinnerung (pp. 313–314). Reinbek: Rowohlt.
Book Chapter
Goschke, T. (2001). Netzwerk. In N. Pethes & J. Ruchatz (Eds.), Gedächtnis und Erinnerung (pp. 411–414). Reinbek: Rowohlt.
2000
Book Chapter
Eimer, M., Stürmer, B., Schlaghecken, F., & Goschke, T. (2000). Explicit and implicit learning of event sequences: Evidence from a psychophysiological study. In T. F. Münte & H.-J. Heinze (Eds.), Mapping cognition in time and space: Combining EEG and MEG with functional brain imaging. Amsterdam: IOS Press. Retrieved from http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-B3CA-1

Conference Paper (1)

2000
Conference Paper
Goschke, T. (2000). Intentional reconfiguration and involuntary persistence in task-set switching. In Control of Cognitive Processes: Attention and Performance XVIII (pp. 331–355). WINDSOR, ENGLAND.

Meeting Abstract (3)

2006
Meeting Abstract
Gruber, O., Karch, S., Schlueter, E. K., Falkai, P., & Goschke, T. (2006). Neural mechanisms of advance preparation in task switching. In NeuroImage (Vol. 31, pp. 887–895).
2001
Meeting Abstract
Drost, U. C., Knoblich, G., & Goschke, T. (2001). Koordination konfligierender Handlungen. In Experimentelle Psychologie (Vol. Abstracts der 43. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, p. 31). Lengerich: Pabst Science Publishers.
Meeting Abstract
Drost, U. C., Knoblich, G., & Goschke, T. (2001). Koordination konfligierender Handlungen. In Experimentelle Psychologie (Vol. Abstracts der 43. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, p. 31). Lengerich: Pabst Science Publishers.

Talk (2)

2002
Talk
Goschke, T. Kognition, Lernen und Handlungssteuerung: Antagonistische Funktionen und komplementäre Systeme. Universität Erlangen-Nürnberg. Retrieved from http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-C132-8
Talk
Goschke, T. Implizites Lernen sequentieller Strukturen: Von Dissoziation zu Funktionsprinzipien. Universität Göttingen. Retrieved from http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-BC0B-5
Go to Editor View